Říjen 14, 2018

Kladiva zášti II

Zášť je následována další záští. Křivda budí další křivdu. Před desetiletími opustil Baron své trpasličí spojence během boje. Trpaslíci nezapomněli, vtrhli do Averlandu a jejich Tén zabil po lítém boji potomka zrádného barona.

Trpaslíci odtáhli od Kloppenheimu. Baronova mrtvola ještě nebyla ani řádně pohřbena a už je na obzoru další střet. Trpaslíci kmene Tarruk si tentokrát nárokují Bugmanův pivovar. Rozpadlé ruiny kdysi legendárního trpasličího pivovaru nacházejícího se v Říši.

Baronovi muži jsou rozezlení smrtí svého pána a zároveň drzostí trpaslíků. Averlandské regimenty i trpasličí šiky již pochodují směrem k slavnému pivovaru. Bitva o pivo začne co nevidět!

Kladiva zášti je jednodenní životová dřevárna zasazená do světa Warhammeru. Druhý ročník se uskutečnil 24. listopadu 2018 v Ďáblickém háji v Praze. Hra má profil na Larpové databázi.

Regimenty barona Albrechta von Klopp

Skupina vycvičených vojáků pocházejících z provincie Averland. Mnoho z nich vystudovalo Nulnskou střeleckou školu. Jejich uniformy jsou převážně černé a žluté, občas doplněné bílou, šedou či červenou. Používají znak Averlandu, slunce, a také znaky Říše a Sigmara – kladivo, dvouocasou kometu, lebku. Tyto symboly se objevují také na jejich pečetích. Baronovi vojáci používají především plátové zbroje. Prosíme, neberte si za tuto stranu lamelové, šupinové nebo jiné nehodící se zbroje. Při výběru a tvorbě kostýmu se inspirujte evropským vrcholným středověkem. Náš inspiromat najdete zde.

Baronovi vojáci jsou rozděleni do tří jednotek:

    • Kopiníci – páteř baronových ozbrojených sil; kopiníci bojují pouze kopím a krátkými záložními zbraněmi.
    • Baronovi sekáči – jednotka odvážných a zkušených válečníků, kteří se do boje vrhají především s obouručními meči (případně obouručními kladivy).
    • Ostrostřelci – jednotka tvořená hlavně mušketýry; doplňují je střelci s kušemi a výjimečně také lovci s luky.

 

Válečníci trpasličího klanu Tarruk

Výprava trpaslíků z jedné z mnoha horských pevností. Jsou tvrdí a houževnatí, pohánění touhou po pomstě a věrností svému vůdci, Ténovi Helgrimovi. Používají všechny typy zbrojí. Své odění zdobí podobiznami předků Grungniho, Grimnira a Valayi a také runami. Každý řádný trpaslík má plnovous, na který je také řádně pyšný (trpaslice vousy mít nemusí). Náš inspiromat naleznete zde.

Na výpravu se vydaly tyto jednotky:

    • Kopáči – dělníci, kteří uposlechli Ténovy výzvy, vyzbrojili se kopími a vyrazili do boje.
    • Železolamači – trpasličí válečníci vybavení obouručními kladivy a sekerami.
    • Hromovládci – inženýři a mechanici, kteří na bojišti rozsévají zkázu svými puškami; v jednotce s nimi jsou i střelci s kušemi.

Fanatici

Trpaslíci před nedávnem dorazili k rozvalinám Bugmanova pivovaru. Ale místo milovaného piva je tam čekalo překvapení. Vlastně hned několik. Pivovar samotný byl v mnohem horším stavu, než čekali. Pach hniloby a rozkladu a nějací nemrtví byl menší problém. Hlavně se tam potulovala skupina místních vidláků. Trpaslíci už jsou na domorodce zvyklí, ale tihle jsou jiní. Fanatická lůza složená z naštvaných vesničanů, zbojníků, válečných veteránů a podezřelých mnichů údajně přišla do pivovaru vymýtit zlo, které tam přebývá. Po krátkém střetu nakonec došli obě strany k dohodě. Fanatici pomohou trpaslíkům porazit armádu averlandských vojáků a trpaslíci naopak pomohou zničit zdroj nemrtvých v okolí pivovaru.

Fanatici jsou chudí obyvatelé Říše, které spojuje zanícená a oddaná služba Sigmarovu slovu. Proč bojují proti svým pánům? Inu, jedno ze Sigmarových přikázání přece zní: „Budeš pomáhat trpasličím bratřím“!

Při výběru kostýmu volte spíše přírodní barvy, určitě se vyhněte černé a žluté. Náš inspiromat naleznete zde.

Pravidla

+1 život za hezký kostým nebo +2 životy za náserový kostým, který skvěle sedí do zasazení hry

+1 život za funkční zbroj chránící minimálně hruď a odpovídající zasazení hry

+1 život za funkční helmu odpovídající zasazení hry

Za hezký kostým i beze zbroje tedy můžete získat až tři životy. Maximální počet životů je pět. Při posuzování kostýmů se budeme řídit především vzhledem a funkčností kostýmu. Ošklivé plechy a nesedící helmy nechte raději doma a zaměřte se na pěkné oblečení. Pokud si nejste jistí vhodností svého kostýmu, napište nám.

  • Je zakázáno útočit na hlavu, krk a rozkrok. Jinak je zásahovou plochou celé tělo, včetně doplňků, jako jsou brašničky na opasku.
  • Je zakázáno vytrhávání zbraní a jiný fyzický kontakt.
  • Jsou zakázány štíty.
  • Jsou zakázány sečné tyčovky, cepy, řemdihy a vrhací zbraně.
  • Bojuje se měkčenými, bezpečnými maketami zbraní, které budou před hrou zkontrolovány organizátory. Posuzovat budeme i vzhled zbraní.
  • Povolena budou kopí do maximální délky 220 cm, obouruční zbraně do maximální délky 140 cm. Sekery a kladiva musí mít obalené toporo alespoň do jedné třetiny délky. Kuše a luky budou povoleny do maximálního nátahu 15 kg. Jediné povolené palné zbraně jsou tzv. loktarky (neboli potatoguny).
  • Maximální velikost záložní zbraně je 60 cm. Kombinace se nepřipouští.
  • Hráči bojují pouze zbraněmi, které jsou předepsány pro jejich jednotku, a záložními zbraněmi.
  • Zbraně ubírají jedním zásahem 1 život, pouze pušky a pistole ubírají střelou 2 životy.
  • Kanóny, děla a další nestandardní zbraně (odpovídající zasazení hry) je možné do hry přivézt po domluvě s organizátory.
  • Bojujte s rozumem a nevystavujte sebe ani ostatní hráče zbytečnému riziku.
  • Je zakázáno ničit a schovávat cizí munici. Používat cizí munici lze pouze po domluvě s hráčem, kterému patří.
  • Pokud ve střetu hráč zemře (jeho počet životů klesne na 0), odchází s rukou na hlavě na shromaždiště. Oživování probíhá podle pravidel, které sdělí organizátor před střetem.
  • Neničte rekvizity.

Autoři

Hlavní organizátor hry: Josef Hlavinka

Pomocní organizátoři: Pavel Bičovský, David Skála

Veškeré ilustrace byly použity s laskavým svolením jejich autora, výtvarníka Adriana Smithe. Podívejte se na galerii jeho prací, případně jej navštivte na Facebooku!